کودکانه های من

شعر ها و دل نوشته هایم که می خواهم از هاله ی سکوت بیرون آیند

کودکانه های من

شعر ها و دل نوشته هایم که می خواهم از هاله ی سکوت بیرون آیند

حجم اندوه

دلم میپژمرد در کوچه های تنگ تنهایی

من امشب باز بیتابم در این افسون شیدایی

تو را گم کرده ام در لحظه های سرد در تردید

کجایی نازنین من مگر بازت نخواهم دید

چرا رنجیده ای از من،شگفتا از غم و دردم

دمی با من بمان ای جان،فدای بودنت گردم

نگاهت میرود تا دور تا خطی ز ناپیدا

درون سینه ی دردم فکندی اینچنین غوغا

بگو با من کدامین دل تو را از من جدا کرده

کدامین دست بی حاصل چنین با من جفا کرده

من و سهمی ز غم از حسرت از اندوه از تقدیر

هجوم سرد خاموشی،تمام حجم یک تقصیر

من و بغضی که نشکفته ست در اندوه و دلتنگی

صف این صخره های هجر سرتاپا همه سنگی

من و مهتاب و یاد تو،دو چشم ناشکیبایم

تو بودی کاش با من تا ابد مهتاب زیبایم

میان سوز اشکم میرسی آیا نمیدانم

به عشقت تا عبور صبح در این کوچه می مانم

نیاز سبز دستانم،تمام ناز لبخندت

دلم با اختیار خود چنین افتاد در بندت

کنار ساحل چشمت،دلم آرام میگیرد

غم و اندوه من با یاد تو آن لحظه میمیرد


پاتینا

1386

نظرات 70 + ارسال نظر
وبساز 1389/06/27 ساعت 10:57 http://www.2websaz.co.cc

سلام چهار حرف داره عشق سه حرف داره گل دو حرف داره اما تو حرف نداری

جاده ی زندگی نباید صاف و مستقیم باشد و گرنه خوابمان می گیرد دست اندازها نعمتند
میدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه صخره و سنگ تو مسیر رودخونه نباشند صدای آب اصلا قشنگ نیست.......


راز موفقیت را نمیدانم اما راز شکست در راضی نگه داشتن همگان است

وبساز ابزار وب نویسان جوان
جدیدترین کذهای موزیک

دوست خوبم من فکر میکنم مشکل مهم شعر شما این است که بیشتر از آن که "نشان بدهد" حرف می زند برای این که دقیقا بفهمی چه م یگویم نامه های نیما را بخوان

سلام استاد
کاش بیشتر برام توضیح میدادین
به هر حال تشکر از لطفتون

محمّد جواد 1389/06/27 ساعت 11:02

مثل همیشه زیباست
البته نه تنهایی
من که زیاد از وزن و قافیه و عروض سر در نمیارم
امّا وزن شعرت دلنوازه
شعرات رو دوست دارم

نارون 1389/06/27 ساعت 14:46

سلام....وب لاگت عالیه....بهت تبریک میگم دوست من...

سلام وب خوبی داری یه سر به وب منم بزن اگه دوست داشتی همدیگر را لینک کنیم ممنون.

هبوط 1389/06/27 ساعت 15:12 http://hubut.blogsky.com

سلام
شعرتان زیبا بود... و چقدر از تنهایی گفتی....
درباره لینک هم اختیار دارین
و ممنون از حضور گرمت
در پناه حق

سلام

ممنونم از لطفت و مهربانیت

خواندمت و لذت بردم


حرف خاصی نیست
تنها خوشحالم از اشنایی با شاعری دیگر

یک مهر دعوتید

سلام عزیزم
ممنونم
میشه لینکت کنم؟
در ضمن یک مهر کجا دعوتم خانومی؟

این چه حرفیه منتظرت هستم حتما این 3شنبه 4 تا6

سلام.قلمت خیلی خوبه بهت تبریک میگم.خوشحالم که وبلاگ دیگه ای پیدا کردم که مطالبش دوست داشتنیه.با ارزوی موفقیت.خوشحال میشم نظرت رو در باره نوشته هام بدونم

سلام
ممنون از لطفت
حتما سر میزنم

سلام
به روزم با (گوری برای نطفه ام)
منتظر حضورت هستم

سلام و خسته نباشی
صمیمانه پیشنهاد می کنم یک قالب برای وبت انتخاب کنی مطمئنم بهتر میشه
سبز باشی

آبجی پاتینا
این کار خودت بود؟
بابا ایول به این دست قلم و خودکار و روان نویس
راستی با چی نوشتیش؟
شوخی کردم ناز بود زیبا بود

سلام
بله
ممنون

سلام.

بابا ما بی وفا نیستیم.چندبار اومدم ولی نتونستم نظر بدم.

بازم عذر خواهی میکنم.

سلام ممنونم که مدام به من سر می زنید و شرمندم که دیر زمانی است من نتونستم بیام خدمت تون .منتظرتم

سلام آبجی جون . خوبی؟ زیبا بود خیلی خیلی ولی چرا اینهمه پر غم بود؟

سلام
خب اونموقع غمگین بودم
ببخشید

Behnam 1389/06/28 ساعت 13:05 http://farhadi.blogsky.com

به این وب هم سر بزنی خوشحال میشم
www.digression.blogsky.com

Behnam 1389/06/28 ساعت 14:04 http://farhadi.blogsky.com/

سلام
من نظرمو گفتم که بخونید چون فکر کردم میتونم کمکی ردباره سرودن اشعارتون کرده باشم حالا تایید هم نکردید،نکردید!
مهم نیست.
د..س... .................
بهنام فرهادی

سلام نازنین قشنگ بود ممنون از خبرت

سلام ماریا جون
ممنون از لطفت

زهرا 1389/06/28 ساعت 14:28 http://101recipe.com/

واقعا زیبا بود عزیزم. امیدوارم که هر روز بیشتر از قبل پیشرفت کنی گلم.
اونی ام که خواستی سعی میکنم زودتر برات پیدا کنم.

سلام گلم
ممنونتم

یکم غمگین و ناراحت کننده بود

شاد باشید.

سینا 1389/06/28 ساعت 16:51 http://omide-ma.blogsky.com

خیلی عالی بود از یه سری از آدمای به اصطلاح شاعر بهتر شعر میگی.وزن و قافیه که کاملا به جا و درست به کار رفته بودش.و از کلمات سخت و بهم هم استفاده نکردی.سلیس و روان هم هستش.
آفرین بر تو که شایسته ی صد چندینی

Ara 1389/06/28 ساعت 17:11 http://zendegieara.blogsky.com

سلام .

درد بزرگیه تنهایی . مخصوصا اگه آدم ضعیفی هم باشی و من ضعیفم .

اونروزی که گفتم نمیتونم بیام چت کنم ، فکر کردم ناراحت شدی و دیگه نمیخوای حرفی در موردش بزنی چون جواب منو هم ندادی . شاید اشتباه کردم .

مرسی که اومدی . منم نه خواهر دارم نه برادر .

مریم 1389/06/28 ساعت 19:40

سلام عزیزم
وبلاگت خیلی عالیه

سلام شعرش عالیه

این نظر به صورت خصوصیه ,ولی امکان ارسال به صورت خصوصی نبود
این شعر تو این وبلاگم هست
http://gahebaran.blogfa.com

سلام
درسته
ممنون از توجهت
در واقع گاه باران وبلاگ قبلی من بود که همونطور که دیدی ادامه ش ندادم ولی یادم رفت حذفش کنم حتما حذفش میکنم
ممنون از تذکرت

سلام.بسیار استفاده کردیم.خیلی سپاسگذارم که به وبلاگ این حقیر سر زدید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خبرم کنید.تخیلی عذر می خواهم که این سوال رو می پرسم :شما دانشجوی دانشگاه تهران هستید؟للهم اجعل عواقب امورنا خیرا

سلام
ممنون حتما
چطور مگه؟

سلام

به


پاتینای عزیز و گرامی

اشعار زیبای شما را خواندم

محبت فرمودید

در این وبلاگ هم میتوانید در صورتیکه مایل بودید

سرایشهای من را بخوانید

دل زیبای شما همیشه شاعر بادا

سلام
ممنون از تشریف فرمایی تون
سرافرازم کردید

سلام، این مثنوی نشون می ده که شاعرش خیلی با تجربه است و با وزن و قافیه کاملا آشنا و مسلطه!
عاشقانه زیباییی بود!
به این ترتیب ما باید در وبلاگمون رو تخته کنیم چون اگه شعر اینه به نوشته های من که شعر نمی گن!
شرمنده می کنی و سر می زنی، ممنون از لطفت!

سلام
واقعا با الطافتون شرمنده م میکنین
شما بزرگوارید و البته اشعارتون همیشه برای من خواندنی هستن
شکسته نفسی نفرمایید لطفا

ثمین 1389/06/28 ساعت 23:58 http://samineabani.blogfa.com

سلاممممممممم عزیزم عالییییییییییییه.
مرسی که سر زدی گلم

ممنون ثمین جان

salam
merc k behem sar zadi
montazere up jadidet hastam

سلام گلم
حتما

sokot 1389/06/29 ساعت 08:13 http://nasimjafary.blogfa.com/

درود
خواندم تان و لذت بردم . مرسی
وبلاگ زیبایی دارید
با احترام

درود بر شما عزیز گرامی
تشکر از لطفتون
حتما

sokot 1389/06/29 ساعت 08:14

به روز رسانی هایتان را خبرم کنید لطفا

سینا 1389/06/29 ساعت 10:47 http://omide-ma.blogsky.com

سلام و درود بر شما
به مناسبت 84 امین سالروز تولد فریدون مشیری منتظر حضور سبز شما هستیم

سلام دوست عزیز. خوشحالم که به ما سر زدی. وبلاگ خیلی جالبی داری! تو پیوندهای ما قرار داده شدی.
اگه دوست داشتی وبلاگ ما رو با عنوان پنجره لینک کن.
بازم به ما سر بزن.

سلام
ممنون دوست عزیز
ایتپن از لطف شماست

نگین 1389/06/29 ساعت 11:38 http://www.mininak.blogsky.com

سلام پاتینا جون
شعره تو هم قشنگ بود ...
شعرای خودته دیگه نه ؟

سلام عزیزدلم
بله
شعرای تو وبلاگ همش سروده خودمه نازم

صابر 1389/06/29 ساعت 11:44 http://ps-neghab.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
راستش من ادبیاتم خوب نیست همیشه خدا هم نمره توی ادبیات پایین بوده...اما واقعا شعرتان را چندین بار را خواندم اولین شعری بود که این چنین به دلم نشست به خصوص دو قسمت::
کجایی نازنین من مگر بازت نخواهم دید

میان سوز اشکم میرسی آیا نمیدانم

بسیار زیبا.....و عالی

اجازه هست لینکتان کنم؟

سلام
این چه حرفیه؟
واسه لمس شعر نیازی نیست ادیب باشی فقط کافیه کمی احساس داشته باشی که از نوشتن شما پیداست بیشتر از کمی هم داری
درباره لینک هم لطف داری
خوشحال میشم
خیلی خوشحال شدم که شعرم به دلت نشست
شعر باید بتونه با همه مخاطبا ارتباط برقرار کنه و هر کسی خودش تو ایینه ی شعر ببینه و مخاطب خاصی نداشته باشه

سلام
فوق العاده بود ولی معنی تلخی داشت مثل یه ترانه که من تازگی پیدا کردم که سبک سنتیه: چرا رفته؟

سلام توت فرنگی جونم
ممنون که اومدی
غصه نخور در حال حاضر بی مخاطبه گلم

سلام پاتینا .
وبلاگ تو هم پر ازکودکی و احساسه .
دوست داشتم خوندن شعرها و نوشته هاتو /
بازم مارو دعوت کن .

سلام
ممنونم شما لطف دارین به بنده

سلام دوباره
عزیزم من خودم با افتخار تمام پیوندت کردم .
تو هم مرا به اسم خودم پیوند کن .

با اسم خودت دیگه
کودکانه های من ( پاتینا )

سلام


ممنون از حضور

کارهای خوبی خوندم اینجا که می تونه بهتر هم بشه

موفق بمانی دوست عزیز

سلام
ممنون البته با انتقادات شمای عزیز
اگه لطف کنید

چرا هستی
با اسم خودت
آخر پیوندام رو نگاه کن

پاتینای گرامی
ممنون که سر زدی


دوست داشتم مطلبی را خاطرنشان کنم اینکه وقتی حس کردی مهارت شعرنویسی ات طوری است که مانع فنی برای نوشتن متصور نمی شوی بهتر است مفاهیم تازه ای را که برای مخاطب امروزی جذاب و ملموس هستند انتخاب کنی

موفق باشی

سلام ممنون از لطفتون
میشه بیشتر راهنماییم کنین

سلام .......
اووووووووووووووووووو نظر
دیگه جای من نیست که نظر بذارم ولی میذارم
به امید تموم شدن غم و غصه ها

سلام
وزن و قافیه و به طور کلی ساختار شعر کلاسیک را می شناسی می ماند نو شدن زبان و بیان که با مطالعه ی شعر ماصر حتما اتفاق خواهد افتاد .
پیروز باشی .

سلام ممنون از حضورتون خیلی خوشحال شدم
نقدتونو میپذیرم

هبوط 1389/06/29 ساعت 22:44 http://hubut.blogsky.com

شما را لینک کردم

سلام عزیزم
ببخشید که اینقدر دیر اومدم...
ولی وبلاگت حرف نداره
من لینکت کردم
دوست داشتی با اسم آفتابگردون بلینکم

سلام گرامی

شعر زیبایی بود و البته من در تعجبم چرا اینقدر جدایی و فراق !!!

راستی در نجف و کربلا بیادتان بودم ... واقعا عالی بود

شاد و خوب باشید

سلام
ممنون
خوشحالم که به سلامتی برگشتید

سلام دوست من

عزیزم من به هیچ وجه خودم رو در کسوت استادی نمی بینم. اما احساسم این بود که شما خوب می توانید کلاسیک بنویسید اما حرف تازه ای نشنیدم. تصویر تازه ای در شعرتان نبود. حرفهایی بود که پیش ازین چه بسا بهتر از زبان شاعران دیگر شنیده بودم. فراق و تنهایی و هرچه که دوست دارید درباره شان صحبت کنید. پیشنهادم جسارتا در استفاده از واژگان انحصاری خودتان با خلق تصاویر تازه و بیان تازه ی این مفاهیم است. مثلا وقتی در جایی حافظ می گوید: از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر... سهراب می آید واژگان خودش را با شناسنامه احساسی تازه ای که برای مخاطب تازه است بیان می کند و می گوید: تا شقایق هست زندگی باید کرد. عزیزم شاید ایندو مثال کاملا انطباق معنایی با هم نداشته باشند اما به لحاظ انتقال مفهوم عشق کوشش دو شاعر را نشان می دهند. این است که ما باز از عشق می گوییم و می شنویم بدون اینکه خسته شویم.


حالا دوست دارم بیت های شعر خودت را تک تک نگاه کنی ببینی آنچه که سرودی، آیا کار تازه تر و شگفت تری از آنچه پیش ازین سروده شده است یا نه؟ مثالهایی که آوردی، تشابیهت و واژگانت تا چه حد مال خودت هست و چقدر سعی کردی مثلا "سنگ" را بعنوان مثال سختی نیاوری. مثالی که پیش ازین بارها و بارها در اشعار آورده شده است و بوی کهنگی گرفته. این کهنگی دلیل کهنگی مفهوم نیست. عزیزم این صحبت ها را بیش از هر کس خودم دارم مرور می کنم که دچار روزمرگی نشوم و یادم نرود مخاطبم به من مسئولیت می دهد که هر لحظه بهتر شوم و یاد بگیرم.

من هم منتظر نقدها ی سازنده ات هستم

با سپاس

نازنینم سلام
از اینهمه لطفت ممنون
که با صبر و حوصله ی بسیار راهنماییم کردی و برام ارزش قایل شدی
انتقادت واقعا بجاست
چشم حتما تلاش خودم رو میکنم
امیدوارم بتونم

سلام پاتینا جان
محشره شعرات خیلی محشره به دلم نشست امیدوارم هیچوقت غصه نبینی عزیز مرسی که راه خونه ات رو بهم نشون دادی

سلام گلم
قربونت برم
ممنون از ابراز لطف و احساست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد