کودکانه های من

شعر ها و دل نوشته هایم که می خواهم از هاله ی سکوت بیرون آیند

کودکانه های من

شعر ها و دل نوشته هایم که می خواهم از هاله ی سکوت بیرون آیند

مظلوم همیشه ی تاریخ

شهادت علی (ع) اگر چه مظلومانه است و فرق شکافته ی او اگر چه جگر سوز،اما اساس مظلومیت علی،نه در شهادت علی است و اوج مظلومیت او نه در فرق شکافته ی او.

مظلومیت علی نه بر پایه ی سکوت علی استوار است و نه بر مبنای صبر علی،که صبر و سکوت تنها دو شاخه اند از راز درخت ستبر و تنومند مظلومیت علی.

مظلومیت علی تنها در خانه نشینی و غصب خلافت جلوه ای از تجلیات ظاهری مظلومیت علی است اگر سر مظلومیت علی منحصر به دوران «پس خار در چشم و استخوان در گلو و میراث به غارت رفته صبر کردم» بود،بی شک در زمانه «همچون چله ی چوسفند دورم ریختند» از حصار مظلومیت در میامد

اگر دوران مظلومیت علی محدود به آن بیست و سه سال درد آلود بود،در آن پنج سال دیگر قاعدتا علی مظلوم نمی بود. و اگر تنها حیات علی مظلومانه بود،بی تردید علی هنگام شهادت با مظلومیت وداع کرده بود

پس چیست رمز مظلومیت علی؟!

بیشترین مظلومیت و بالاترین عذاب یک گوهر،ناشناخته و مهجور بودن آن است.

راز مظلومیت خورشید را یا در ابرهای سیاه متراکم باید جستجو کرد یا در نابینایی آدمیان.

و رمز مظلومیت علی در ناشناخته ماندن آن روز علی است در ناشناخته ماندن هنوز علی و در ناشناخته ماندن همیشه و هر روز علی ست

«رب ان قومی اتخذوا هذا القران مهجورا» 

  

سید مهدی شجاعی



نظرات 3 + ارسال نظر
زهرا 1389/06/08 ساعت 15:23 http://101recipe.com/

سلام عزیزم.
مطلب زیبایی ه. من واقعا نوشته های مهدی شجاعی رو دوست دارم.
این شبها منو هم از یاد نبر.
(ببخشید جوابتو دیر دادم توی سایتم. چند وقتی اینترنتم قطع بود.)
موفق باشی عزیزم.

سلام زهرا جونم
قربونت برم مرسی که سر زدی
ازت التماس دعا دارم
با اجازت لینکت میکنم
خوشحال میشم اگه قابل بدونی شمام لینکم کنی
پاتینا

زهرا 1389/06/09 ساعت 03:29 http://101recipe.com/

برام افتخاره لینکت کنم عزیزم. اما فعلا سیستم لینک کردن سایتم مشکل داره. شرمندتم عزیزم.
حتما به یادت هستم. تو هم به یادم باش.

سلام و دو صد بدرود
این حرفا حرف دل منم هست.
دنیا چنین مظلومیتی به خودش ندیده ونخواهد دید
کدوممون میتونیم سر بالا بگیریم و بگیم شیعه علی هستیم
و از اقا امیر المومنین خجالت نکشیم

راستی مترسک هم نوشته زیبایی بود
چه قدر دلم گرفت وقتی احساس پوچی مترسک رو درک کردم
حسی که در جامعه ما فرا گیر شده.

موفق و پیروز باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد